Mediehantering.

Posted by | januari 13, 2013 | Krisretorik, Kurser | No Comments

Medielandskapet förändras hela tiden. Med det följer att vi nyhetsintresserade behöver förändra vårt sökbeteende. Inte minst betyder det att du som vill nå ut med dina nyheter behöver ha koll på vad som gäller.

Därigenom ökar behovet av kunskap kring vad som definieras som en nyhet och vilka faktorer som påverkar nyheternas urval utifrån ett journalistiskt perspektiv. För att du sedan ska kunna nyttja detta ur ett PR-perspektiv. Oavsett om det handlar att få ut något du tror på eller att hantera en kris du befinner dig i.

Medieträning eller mediehantering? Jag tror inte vi kan träna media. Men du kan träna dig själv. Media däremot kan vi hantera. Både företrädare för media och dig själv. För det händer mer än du tror när en kamera och mikrofon trycks upp i ansiktet på dig. Eller när någon presenterar sig som journalist på andra sidan tråden.

Under en halv eller hel dag studerar vi tryckt media, sociala medier, radio och TV. Teori varvas med praktik och analys, både individuellt och i grupp. Bered dig på att få gästa en radioshow, morgonsoffa och utsättas för mediedrev!

Jag är intresserad av att anlita Camilla.

Strålande! Mejla eller ring så pratar vi om hur jag kan hjälpa dig.

Knattrar Camilla

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.