fbpx Skip to main content
#Blogg100

IHR 60.

By 20 mars, 2014No Comments

ihr_logoFör några år sedan snackade jag mig in på IHR. Det är bland det bästa jag gjort för mig själv. IHR stod tidigare för Institutet för Högre Reklam; på min tid på Frescati var det synonymt med Institutionen för Reklam och PR; nu återfinns IHR i Kräftriket under Stockholm Business School.

Idag firade vi IHR:s 60-årsjubileum. Dessvärre var jag ensam från min årskull. (Saknade er andra!) Istället fick jag tillfälle att träffa och prata med betydligt äldre årgångar. Och imponeras av klustret som var på plats. Så många intressanta människor. Kanske är jag mest nöjd över att äntligen fått träffa den legendariska Chris Ottander. Alla vi DIHR:are har hört hans namn om och om igen. Nu fick även jag lyssna på honom. Plötsligt förstår jag er andra lite bättre.

I minglet fick jag höra samma historia om och om igen: Hur IHR förändrade allas liv. Hur tacksamma vi alla är för att vi fått gå denna fantastiska utbildning. Hur många vi är som gått från en bransch till en annan. Jag vill inte lägga ord i någon annans mun, för mig hade inte branschbytet varit möjlig utan den kunskap jag fick under IHR-året.

Jag minglade med Identity Works, Vattenfall, Folkoperan, Posten, Jung Relations m.fl. Och i vimlet spottade jag Reklamombudsmannen. Under middagen satt jag med Intellecta, Stockholms Stad och Strålskyddsinspektionen. De kommunikativa utmaningarna är väldigt olika. Dessutom fick jag kvicka ordbyten med professorn i Reklam och PR och grundaren av Ruter Dam. Ni fattar. Samtalen.

Jag är lite för omtumlad för att konkretisera det mer än att du kommer att få ta del av några av dem. I Retorikiska podden. Under tiden kan du lyssna på samtalet med Jerry Silfwer som talar om digital PR. En timme av ditt liv du kommer att vara tacksam över.

Snurrar Camilla

Gilla Retorikiska på Facebook!Följ Retorikiska på twitter!

PS! Om du också är DIHR – gå in på dihr.se och registrera din mejladress. Det händer grejer den 20 maj. DS.

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.