fbpx Skip to main content

Hur påverkas vi konsumenter av kulturen? Vad gör varumärken med oss? I veckans avsnitt av Retorikiska podden gästas jag av Jacob Östberg, professor i reklam och PR vid Stockholms universitet.

Jag har bloggat om övergångsritualer efter mitt förra möte med professor Östberg. Läs här om övergångsritualer som maktmedel där du även kan ta del av Jacobs prezi i ämnet.

Övergångsritualerna var även startpunkten för vårt samtal. Och sedan spånade vi iväg. Om du blir nyfiken och vill lära mer om detta fascinerande ämne har Jacob naturligtvis, akademiker som han är, lämnat ifrån sig diverse skrivna alster. Här kommer några lästips för den hugade:

marknadsföring-människor-och-interaktion Jacob Östberg i #retpod med Camilla Eriksson
märken-och-människor-om-marknadssymboler-som-kulturella-resurser Jacob Östberg i #retpod med Camilla Eriksson
begreppbart konsumtion av Jacob Östberg i #retpod med Camilla Eriksson

Gillar du inlägget? Klicka på hjärtat (okopplat räkneverk) och hjälp mig sedan att sprida det till fler!

För att lyssna på #retpod rekommenderar jag att du pluggar in några hörlurar och tar dig till iTunes. Eller tar RSS-koden nedan för Android.

Jag vill lyssna på #retpod. Ta mig till iTunes!RSSJag vill ge förslag på gäst och mejlar dig nu!

Det går även att lyssna här på bloggen. Välj ”play in new window” så får du ypperligt ljud.

 

Tipsar Camilla

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.