RETORISKA ANALYSER.

Retoriska analyser hjälper dig i flera sammanhang – inte bara i politikens värld. Att retoriskt analysera en text inför att du ska hålla tal, en debattartikel eller rapport inför publicering; dina argument före, under och efter förhandlingar; avtalsformuleringar etc. ger dig fördelar som bygger ett framgångsrikt budskap.

Dessutom kan en retorisk analys vara grunden för tonaliteten i er kommunikationsstrategi. Hur ska ”vi” låta? Det bygger oftast på hur era talespersoner redan talar. För det viktigaste är inte att alla är överens om vilken tonalitet företaget ska ha, det viktigaste är att era talespersoner framstår som trovärdiga.

Om det är underhållning du är ute efter, varför inte låta mig göra en live-analys mitt i en debatt (vem leder argumentationen Camilla? Vem använder mest maktspråk?)? Jag kan även realtidsanalysera VD:s anförande eller kommentera en intervju. Beskriv sammanhanget så kommer jag med idéer.

Några som jag gjort detta för är Riksutställningar och Sveriges Kommunikatörer.

Jag vill komma i kontakt med Camilla

SEMIOTISKA ANALYSER.

Vad betyder en färg, en form, ett tecken, ett ord? Det beror på. I vilket sammanhang? Vem är avsändare? Och vem vill du beröra med vilket syfte?

En semiotisk analys som utgår ifrån våra arketyper hjälper dig styra vilka signaler du sänder ut och hur du uppfattas.

Jag har hjälpt både svenska och internationella företag att sätta logotyper, färgval, formval, typsnitt, bilder och texter rätt. Och jag har analyserat deras konkurrenter, kommit med förbättringsförslag på befintliga tecken samt gett underlag till grafiska byråer när det är dags för något nytt.

Jag vill bolla med Camilla

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.