Hur rolig får du vara i reklam?

Posted by | mars 26, 2014 | #Blogg100, retorik | No Comments

Pappa, om du byter till ren el så lovar jag att vara frisk hela nästa februari. Kanske mars också.
/Molly

Vi kan inte lägga klimatkrisen i knät på våra barn.

Byt till ren el på 020-34 40 40 eller telgenergi.se. Du får 150 kronor i rabatt samtidigt som vi ger lika mycket till Världsnaturfonden WWF!

Telge Energi
WWF

Jag ser lappen på bussen och drar upp telefonen för att ta en bild. Gillar verkligen humorn. (För dig som inte själv har barn och inte har stött på begreppet Vabuari – googla.) Jag ler. Den är gullig. Och sedan får jag inte ihop det.

Slutsatsen att inte lägga klimatkrisen i knät på våra barn kombinerat med att lova vara frisk håller inte. Synd, för barngreppet var kul.

Gillar du inlägget? Klicka på hjärtat och hjälp mig sedan att sprida det till fler!

Gilla Retorikiska på Facebook!Följ Retorikiska på twitter!

Analyserar Camilla

Leave a Reply

Your email address will not be published.