Så att du blir extra nyfiken och vill veta mer.

Innehåll.

Varför säger du ja när du egentligen inte vill? Och hur får du andra att säga ja och vara nöjda med det beslutet? Vi talar psykologi. Rent retoriskt kan vi sammanfatta hela den här kursen/föreläsningen i följande fras:

Makt och påverkan.

Upplägg.

Under föreläsningen/utbildningen går jag igenom hur vi människor selekterar budskap, hur ångest antingen bör identifieras eller skapas, hur vi socialpsykologiskt låter oss påverkas och med vilka ord vi lättast når framgång. För ord är makt och ord förför.

Det här med att jag ger dig en komplimang och du sedan ger mig det jag vill ha, eller att om jag får dig att säga ja till små saker kommer du med stor sannolikhet säga ja till en stor förfrågan om en liten stund – vill du gå på det eller vill du vara medveten om hur jag försöker påverka dig så att du kan bestämma själv?

Mål med utbildningen/föreläsningen.

Du får lära dig hur olika påverkansprinciper fungerar.
Du lär dig identifiera situationer när någon försöker påverka dig så att du själv väljer när du säger ja.
Du får lära dig olika modeller för att neutralisera påverkansprinciperna.
Du tränar att bemöta påverkansprinciper på ett konstruktivt sätt i autentiska situationer.

Den här workshopen har jag kört med kommunikatörer, jurister, småföretagare, IT-konsulter, m.fl. Med personer som har säljansvar, folk i kundsupporten, projektledare och ledningsgrupper. I offentlig och privat sektor. Och den kommer att passa dig med.

Som halvdagskurs fungerar detta upplägg ypperligt som eftermiddag till

Nu blev det lite jobbigt.

Jag är intresserad av att gå den här kursen i kommunikationspsykologi.

Strålande! Kontakta mig så löser vi det.

Jag vill anlita Camilla!
Utbildar Camilla

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.