Frm br bdskp.

Posted by | april 27, 2013 | #Blogg100, Påverkan, retorik | No Comments

IMG_3963Tänk att ta ett generiskt ord, ta bort allt som inte behövs och sedan ha det perfekta företagsnamnet. Alla gör rätt associationer. Hur coolt är inte det?

Sprang på följande i London och blev så nöjd. Vilken briljant idé!

TKTS. Uttala det på engelska och du är hemma. Vokalerna är överflödoga, en konsonant lika så. Och på samma sätt som de här txtrna sm fgiruear på fcebook så löser hjärnan mönstret och levererar betydelsen.

Halva priset och halva ordet. Formen bär budskapet även i företagsnamnet. (Lätt imponerad här.)

Dessutom kan du varumärkesskydda det nya namnet eftersom det inte redan finns i språket.

Tänker på Lassa Lindendahls nya logga för Viking Line som kom på 80-talet.

NG LI

Där handlade det om igenkänning och vad som skilde sig åt mellan rederierna (den röda färgen). Har jag hört.

Undrar vilka fler företag som tänkt liknande. Har du kanske något på lager?

Funderar Camilla

Leave a Reply

Your email address will not be published.